luni, 5 octombrie 2009

Ce a mai făcut

A stat o săptămână la Constanța cu Marie și cu bunica, noi am fost la Roma. Mama a trebuit să îl plimbe foarte mult, deoarece în curte aproape că sărea gardul, se suia pe scaune în picioare etc.
Când am revenit din concediu la Constanța, el era pe canapea cu bunica, mânca și se uita la Teddy. Noi am intrat în cameră și ne-am așezat pe canapeaua din fața lui iar el ne-a privit jumatate de secundă și apoi și-a întors privirea undeva în sus, pe tavan, în stânga lui. Unde evident, nu era nimic de privit. Dar se facea ca nu ne vede. A fost tare. O reacție la care chiar nu mă așteptam. Apoi a coborât de pe canapea și a început să îmi dea câte o jucărie, dar fără să se uite la mine. Sărăcuțul...
In weekend am fost la Tudor în vizită, Bogdan și cu Tudor s-au jucat mult împreună, ceea ce e ok, ținând cont că la vârsta lor, în cărți spune că nu se joacă împreună, chiar dacă le place compania altor copii. Na că nu au cărțile dreptate nici de data asta...Bine, Bogdan și astă vară încerca să se joace cu fin'su', dar fără nici o șansă de reușită pentru ca Andrei fugea efectiv de el, era tare sperios. Andrei și Tudor sunt cei mai apropiați ca vârstă de Bogdan.

În continuare nu vorbește. Am sperat că dacă va rămâne fără mine la constanța să facă progrese. Nu a făcut. Spune apa. Mai spune caca, dar mai mult repetă(comparativ cu "apa" pe care o pronunță dacă vede apa, nu dacă îi zic eu...). Și mai zice tata daca îl aude pe tac-su prin casă dimineața în weekend. Dar tata zice și așa, fără înțeles, ta-ta-ta-ta.. Cam atât. Bobo și Toto nu mai zice demult.
Știe să arate: ochii, mâna, piciorul, părul, gâtul, degetele, gura, dinții, burta, nasul(pe ăsta tot îl mai încurcă cu gura), dinții, limba, urechile. Stie cum face gâsca, maimuța, calul (deși face ca și calul și când vede un câine), pisica(face ssss, nu miau) și vaca (buuu, nu muuu). Limbajul măgarului a fost denaturat, a trecut de la iha iha, la orice sunet care îi vine atunci în minte u, i, o, a- orice.
Își cunoaste aproape toate jucăriile și aduce ce îi ceri, dacă are chef. Îi place la nebunie i-teddy. I l-am ascuns pt ca stătea prea mult și se uita la el. Îi place să se uite în cărți, să le răsfoiască. Iubește plușurile, aproape pe toate, nu prea are vreo preferință anume. Se joacă și cu mașinutele, mai puțin cu cea pe care i-am adus-o de la magazinul Disney din Roma. Când începe mașinuța să vorbească, Bogdan începe să plângă. Rău. În schimb, se joacă cu mașinuța de poștaș de la Imaginarium și cu cea de la McDonald pe care i le-am luat tot din Roma. I-am mai luat un joc drăgut tot de la Imaginarium, cu care s-a tot jucat, e un labirint prin care plimbi niște biluțe cu un creion cu magnet. Pun și poze.
Se joacă și cu spirala cu bile, cântă și la pian, se joacă și cu cuburile. Nu cred că are vreo jucărie pe care să nu o bage în seama. Și are f multe. Spun asta pt că eu aveam impresia că are doar câteva, dar când le-am adus de la Constanța adunate cu ceea ce avea acasă, mi-am pus mâinile în cap.
Cam asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu