miercuri, 28 septembrie 2011

A treia saptamana de gradinita

Bogdan merge deja de ceva timp la gradinita...E asa si asa.
In prima zi nu a plans deloc. S-a trezit singur, ne-am imbracat si am plecat toti patru la gradinita. Am luat un singur buchet de flori si Bogdan i l-a dat doamnei V. Sunt doua educatoare la aceeasi grupa...Apoi i-am zis sa se duca sa se joace ca o sa vin eu sa-l iau mai incolo. Nu amancat nimic. A doua zi l-a dus taica-su. A plans tare. Rau. S-a dus in toaleta s daca intra cineva urla ca disperatul. Dupa ce a plecat taica-su zice ca s-a linistit. I-a zis doamnei ca el nu mananca la gradi, ca mananca acasa. A treia zi i-a zis ca face si pipi tot acasa. Deja vineri a facut pe el, in somn. A doua saptamana a facut in fiecare zi, mai putin vineri. De mancat a mai mancat ciorba, a mai mancat orez cu lapte si gris cu lapte. Doamna ne-a zis ca e foarte cuminte dar ca se joaca singur. M-am speriat tare, plus ca face si pe el. mai sunt copii care fac, dar nu stiu daca asa des. Ne-am facut programare la psiholog. Mie si lui baiat mai mult, pt ca e clar ca ceva nu am facut cum trebuie. Deoarece programarea e destul de tarziu, am sunat si la Anima si l-am programat la dna Safer. Daca il intrebi cum e la gradi zice ca e frumos, doar ca dimineata nu vrea sa mearga si de obicei plange. Ori cand plecam, ori pe drum (mai putin), ori cand ajungem acolo. Azi de ex nu a plans, dar am intrat eu in clasa sa vb cu educatoarea si dupa ce m-a tot vazut acolo a inceput sa planga si sa se impinga in mine sa plecam.
Mi-a zis o data ca s-a jucat cu fetitele, ca baietii se bateau. Ieri mi-a zis ca toti copii se bat. L-am intrebat de ce se bat. daca cineva ii fura (jucaria, banuiesc), il impinge si se cearta si apoi se bat. Si tu te bati, l-am intrebat? Eu nu. Si daca iti fura cineva jucaria? pai il daram.
La dna Safer am intrat intai singura. i-am spus ca face pipi pe el la gradi si nu se joaca cu copiii. Am dat mai multe detalii. E clar ca nu s-a adaptat faptul ca face pipi are legatura cu o nevroza, pt ca nu se pune problema ca nu se poate tine, adica nu-i problema de dezvoltare.
Ca e f incapatanat si nu te intelegi usor cu el: are un comportament opozitionist si trece printr-o criza de afect (cred ca am retunt bine...)
Indicatiile ei au fost sa ne impunem in fata lui. Sa o tinem pe a noastra, daca trebuie. Ca unui copil opozitionist ii trebuie autoritate in educatie. Si ca dupa ce se consuma criza, probabil dupa 4 ani, va fi un copil foarte echilibrat. L-am adus si pe el in cabinet, nu a vrut sa stea, a vazut dna dr cum face si a zis ca e f atent la ce se intampla in jur cand are crizele astea, ca nu-s probleme. Nu ca ma gandeam ca sunt, dar e bine ca a zis si ea.
Cu mancatul, sa nu-l obligam. daca nu mananca toata ziua nu-i problema, nu a murit nici un copil de infometare (eu stiam ca da, dar nu-i cazul :) ) Sa il chemam la masa dar sa nu facem caz din asta. Daca nu vine, la urmatoarea masa. sau, sa-i lasam mancarea pe masa si o sa vina el daca ii e foame. Cu diversificarea mancarii, tot sa nu-l obligam. Ca e bine dezvoltat si daca si analizele sunt bine, e ok. Ca daca mananca lapte, branza, carne, oua, legume si fructe, e absolut ok. Baiat a zis ca da, dar la gradi nu i se dau doar astfel de feluri. A zis ca la gradinita nu-i problema ca sigur va manca, macar va gusta.
Cu crizele de plans. Daca avem forta, putem sa-l lasam sa-i treaca, sa epuizeze(nu am reusit pana acum si nici n-as vrea). sau sa ii distragem atentia (cum a zis si ea, a crescut si acum e destept, e mai greu sa-i distragi atentia). sau ii spui: daca nu te potolesti,plecam acasa. pai da, dar tocmai asta e problema, ca acasa ii place f tare. El nu cere niciodata sa iesim afara. A zis atunci sa-i facem viata acasa mai putin frumoasa. Ca poate de aceea nici nu vrea la gradinita, ca-i palce prea tare acasa. sa-i ascundem eventual jucariile. cam greu (ca-s multe, plus ca el se joaca si cu altceva in afara de jucarii.
O sa mai mergem peste 10 zile. I-a zis lui Bogdan ca peste 10 zie o sa vada daca mai face pipi ii da injectii, daca nu, bomboane.
Nu prea mi-a placut ca a vorbit de fata cu el mai multe lucruri...asta este.
In rest, a fost destul de ok.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu